Нестерпна легкість: як пуховик перекочував з гардеробу скелелазів у звичайне життя — Спосіб життя —

0Невыносимая легкость: как пуховик перекочевал из гардероба скалолазов в обычную жизнь - Стиль жизни - Як пуховик перетворився у модний верхній одяг?Фото: Instagram.com/zara

Пуховики, такі теплі і зручні, давно потіснили шуби та дублянки з натурального хутра. Причому носити їх не гребують ні чоловіки, ні жінки, ні зірки, ні звичайні люди. Взимку куртки і пальто на пуху стали такою ж універсальною річчю, як шапка і рукавички. Адже спочатку вони були прерогативою полярників, альпіністів і нафтовидобувачів…

Перераховуючи достоїнства цього виду верхнього одягу, можна ненароком написати книгу.

В першу чергу — він дуже теплий. Саме тому його вибирають люди, які багато часу проводять на холоді: рибалки, мисливці, лісоруби та інші роботяги. Пуховик часто перевершує не тільки синтетичний одяг, але навіть вироби з натурального хутра. Потім, він дуже легкий: важить не більше одного-двох кілограмів. У мороз в товстою і важкою шубі багато не побігаєш, а в такій курточці можна гуляти, працювати або кататися на лижах. Ще пуховик «дихає». В ньому людина не потіє навіть при великому фізичному навантаженні. Крім того, він не боїться мокрого снігу і дощу, оскільки випускається з використанням водовідштовхувальних матеріалів. Дублянка в таких умовах може постраждати, а пуховик — ні. Хочете взяти його з собою у подорож? Теж не проблема. Куртка елементарно згортається в невеликий рулон, а потім швидко приймає первісну форму.

А ще цю річ не зіпсує моль, вона невибаглива у догляді, прати навіть в домашніх умовах, вносить різноманітність у звичний гардероб і коштує значно дешевше найтепліших шуб, якщо, звичайно, не брати в розрахунок ексклюзивні моделі. В цьому випадку вам доведеться розщедритися.

Подивитися цю публікацію в Instagram

Публікація від H&M (@hm)29 Груд 2018 в 1:54 PST

Співай, пташко!

Давайте припинимо співати дифірамби цього приголомшливого вбранню і повернемося в реальність, а точніше — спробуємо розібратися в історії появи пуховика. Існує кілька версій народження цієї «зимової зірки». За однією, перші згадки про нього відносяться до XV століття! Причому пов’язані вони з нашою країною. Заморські купці зі Сходу привозили на російські ярмарки дивовижний товар — легку пухову одяг, яка якимось магічним способом сберегала тепло. Ось тільки селянам було куди звичніше носити важкі кожухи, а дивного східного винаходи вони сторонилися як вогню. Загалом, новинка в наших краях тоді не прижилася.

За другою версією, її придумали не в Азії, а на півночі Європи, і не в XV, а в XVI столітті. Саме тоді жителі Норвегії відкрили для себе вражаючі властивості пуху арктичних качок — гаг. Король Норвегії навіть став приймати їм данину! Вся справа в тому, що у морських народів хутра не водилося, і потрібно було шукати йому альтернативу, якою і став качиний пух. Той же норвезький король так оберігав гаг, що створив заповідник. Кожен, хто вчинив замах на життя птахів, міг поплатитися головою. Технологія видобутку матеріалу була простою. Збирачам було заборонено турбувати качок, а тим більше завдавати їм каліцтва, тому поки гага, яка відклала яйця, тікала по своїх справах, збирачі забирали з гнізда половину пір’я і замінювали їх сіном.

Досі гагачий пух вважається одним з найтепліших і якісних наповнювачів для зимового одягу. Багато фінські і канадські компанії працюють за старими технологіями і використовують саме його.

Подивитися цю публікацію в Instagram

Публікація від colin’s (@colins)3 Лис 2018 в 4:19 PDT

Йдемо на північ

Потім на деякий час про пуховики забули, і знову вони з’явилися на модному небосхилі» лише у другій половині XX століття. Причому повернули їх наші, радянські вчені. Саме вони годинами просиджували в лабораторіях, щоб винайти уніформу для полярників. Експедиції на Крайній Північ — це вам не жарти. Тому кращі уми тестували різні матеріали, але все ніяк не могли знайти те, що їх задовольнить: по-справжньому теплі речі виходили занадто важкими. Здавалося, що ідея про легкому одязі, захищає від холоду, так і залишиться мрією, поки один з них не запропонував набити одяг пером. З тих пір пухові куртки стали використовуватися альпіністами і полярниками, військовими і лижниками. Вони були ще досить важкими, але все ж у них здійснювати подвиги стало набагато простіше.

Правда, звичайним людям в СРСР роздобути таку одяг було важко. Якимось невідомим чином діставали її лише скелелази самого високого рангу. Для альпіністів питання уніформи був життєво важливим. Спочатку вони намагалися підкорювати вершини в кожухах, але швидко зрозуміли, що це марна справа.

На жаль, радянські фабрики в той час шили досить важкі і непоказні куртки захисних, темних тонів. Це було лише подобою нинішніх пуховиків, оскільки виробники дбали про функціональності і зовсім не приділяли уваги зовнішньому вигляду. Скелелази, які хотіли бути помітними на тлі гір, примудрялися виготовляти на замовлення форму з різнокольорових тканин. Збереглися історії про те, що її шили з прапорів, матеріал яких був максимально міцним.

Подивитися цю публікацію в Instagram

Публікація від Moncler (@moncler)14 Гру 2018 в 9:10 PST

Правила стилістики

Історія модних і сучасних пуховиків, які ми носимо і зараз, бере початок лише в тридцяті роки. Саме тоді американський виробник спортивного одягу Едді Бауер відправився на рибалку в звичайній хутряній куртці і ледь не помер від переохолодження. Вирвавшись, як кажуть, із пазурів смерті, він задумав створити реально теплі речі для будь-якої погоди. У 1940 році Бауер запатентував пуховик під назвою Skyliner, набитий гусячим пухом. Його особливостями були легкість і практичність, так що він стрімко набирав популярність серед спортсменів і любителів зимового відпочинку, а ще виступив в якості уніформи солдатів під час Другої світової війни.

Рік тому по іншу сторону Атлантики британець Чарльз Джеймс представив вечірній жакет, по конструкції нагадує драпірування з пухової ковдри. М’які лінії, складний крій і майстерна гра з обсягом — саме ця річ стала тріумфом і візитною карткою дизайнера. До речі, вона досі виставляють у музеях.

Саме цей варіант пуховика надихнув дизайнера Іва Сен-Лорана. B шістдесятих він постарався перетворити громіздке вбрання щось жіночне, витончене і витягнути його зі сторінок модних журналів в реальне життя. З його легкої руки дуті жакети стали приталеними, менш об’ємними і нарешті елегантними — тепер їх стали носити і жінки.

Подивитися цю публікацію в Instagram

Публікація від Balenciaga (@balenciaga)4 Березня 2018 в 10:18 PST

Прийшла черга і знаменитій фірмі Moncler, що спеціалізується на виготовленні зимової одягу для професіоналів, зробити наголос на пуховики в своєму модельному ряду (до речі, саме ця компанія экипировала французьку збірну на Олімпіаді в Греноблі). Дуже швидко засновники бренду зрозуміли, що красиву і зручну верхній одяг не відмовиться носити ніхто — і колесо закрутилося… Збірну відзняли всі модні журнали, і пуховик став справжнім трендом. Залишилося тільки додати йому сучасну форму. Спочатку в Moncler замінили похмурі на яскраві кольори: жовтий, зелений, синій і помаранчевий. Потім відмовилися від «блискавок» на користь кнопок. А прийшла у фірму дизайнер Шанталь Томас розійшлася на всю котушку: облямівки хутром, застосування дорого атласу і шовку на підкладках, навіть ручна вишивка — у її виконанні звичайний пуховик виглядав твором модного мистецтва. І став коштувати відповідно. Слідом за цією маркою підтягнулися й інші — адже люди почали розбирати красиві, легкі і теплі пальта як гарячі пиріжки. Що, власне, триває і донині.

Звичайно, авангардні варіанти від Comme des Garcons або Balenciaga адаптувати до звичайного життя здатна не кожна модниця, але слідувати останнім тенденціям в зимовому одязі під силу всім.

Подивитися цю публікацію в Instagram

Публікація від Gwen Stefani (@gwenstefani)2 Січ 2018 в 10:43 PST

Які ж пуховики варто вибирати? На щастя, в цьому сезоні їх безліч і різних: короткі і довгі, об’ємні і легкі, з капюшоном і без, приталені або, навпаки, хитромудрих асиметричних форм. Додайте до цього нові технологічні матеріали та інноваційний крій — і, схоже, вибирати між красою і зручністю більше не доведеться. Оверсайз-моделі б’ють всі рекорди, так що не бійтеся загортатися в пуховик, як у простирадло: це виглядає по-справжньому стильно. Не забувайте і про колір. Класичні моделі темних кольорів, ясна річ, завжди будуть на перших місцях хіт-параді «практичної вживаності», але і вони перетворюються, коли доповнені рядком контрастного кольору або хутром. А найсміливіші дівчата можуть дозволити собі білі, бузкові, блакитні пуховики або навіть варіанти з ефектом металік або з незвичайними принтами. Не бійтеся, що вони не так практичні і потребують постійного прання: все ж це не шуба, і повернути куртці презентабельний вигляд, якщо вона раптом забрудниться, не складе труднощів. Третє, але не менш важливе правило — це підкреслена жіночність. Зараз у фаворі приталені моделі, в які можна кутатися в самий вогкий день і залишатися при цьому елегантною. Самим зухвалим і досвідченим особам радимо звернути увагу на пуховики незвичайного крою — приміром, з косою застібкою або подовженої спинкою.

Підводячи підсумок, скажімо, що ця звична тепер одяг у своєму розвитку пройшла довгий шлях. І якщо спочатку всіх турбувала лише практична сторона питання і здатність цієї речі зігрівати в люті морози, то тепер на перший план виходить краса. Так що знайти модель до душі зможе кожна.